Încep presiunile datorită luptei mele sincere şi temeinice împotriva ereziei stilului nou

by

Încep presiunile datorită luptei mele sincere şi temeinice împotriva ereziei stilului nou

La data de 15 Mai 2010 a fost publicat un articol în ziarul „Libertatea” referitor la situaţia Mănăstirii Copăceana. În articol se fac o serie de aberaţii care nici pe departe nu se aliniază cu realitatea. Noi credem că aceste ziare sunt instigate de către mai marii BOR, întrucât eu nu am scris nicicum articole prin care să arat păcatele şi ereziile ziariştilor, ci ale clericilor şi ierarhilor BOR. Prin urmare, toată instigarea la ură şi la minciuni şi false informaţii se datorează unor persoane necunoscute, unor clerici sau ierarhi mai puţini cugetători la cele duhovniceşti, cum de altfel sunt majoritatea dintre ei.

În articolul din ziarul libertatea, semnat de Ioan Ciobanu, spune următoarele lucruri: Pentru că n-a fost acceptat în Biserică, un tânăr şi-a construit propria mănăstire în Copăceana, judeţul Vaslui, chiar în curtea unor bătrâni, care i-au oferit terenul”. Afirmaţia este cu totul falsă, întrucât mie mi s-a oferit să intru în unele dintre mănăstirile româneşti, dar am refuzat întrucât nu voi părăsi niciodată Credinţa Strămoşească şi Stilul Vechi. Mănăstirea din satul Copăceana nu a fost începută nici măcar între-o perioadă în care aveam comuniune cu părintele Serafim şi cu Părintele Teofilact, ci în acea perioadă noi eram separaţi, nu slujeam împreună, şi în plus, eu eram în afara graniţelor României de câteva luni bune. Terenul din Copăceana este pe numele părintelui Serafim şi afiliat unei Fundaţii cu statut legal în România, înregistrată şi cu toate formalităţile necesare pentru o asemenea construcţie – aşezământ monahal. De asemenea, ctitor şi stareţ al Mănăstirii este Părintele Arhimandrit Serafim, nicidecum Veniamin Ilie, cum afirmă mincinosul ziarist al „Libertatea”! Dar, pentru a vedea până unde duce corupţia şi manipularea de către ereticii din fruntea Bisericii de stil nou, iată ce afirmaţii pot fi regăsite în articolul respectiv:

“Rătăcit de la dreapta credinţă” – aşa au spus cei de la Episcopia Huşilor despre călugărul care, supărat că nu-l acceptă nici o mănăstire, a început să-şi construiască, acum câteva luni, un lăcaş de cult în Copăceana, Vaslui. Doi bătrâni i-au dat teren pentru construcţie, chiar la ei în bătătură. Asta deşi, până să slujească, popa Vieronim era cunoscut de oamenii din sat drept un băiat nu prea credincios. Problema stă în felul următor: nici în trecut şi nici în prezent oamenii din Copăceana nu mă cunosc şi nici nu au de unde să mă cunoască. Dacă cineva ar face o asemenea afirmaţie, atunci nu îmi este greu să-mi dau seama că acea afirmaţie nu a fost gratuită, ci plătită, pentru că eu am fost în vizită la părintele Serafim doar de 3 ori anul trecut şi de 2 ori anul acesta. Articolul a primit o mulţime de comentarii şi chiar s-a văzut opinia publică şi a simplilor creştini care chiar au înţeles că totul este o aberaţie născocită la ideea unor persoane care nu numai că nu au nici un fel de duh Ortodox, ci nişte indivizi care şi-au creat o afacere în sânul Bisericii de stil nou şi care se tem ca nu cumva să vină alţii şi să le scadă profitul.

Referitor la acuzaţiile care se fac şi în care Ioan Ciobanu citează Episcopia Huşilor, trebuie să menţionez faptul că Episcopia Huşilor şi-a arătat opoziţia; însă, nu s-a pronunţat nimic referitor la numele „Veniamin Ilie”, pentru că nu am nici un fel de legătură de ctitorie cu mănăstirea, ci doar comuniune liturgică cu părintele Serafim şi cu părintele Teofilact, şi bineânţeles şi cu mulţi alţi clerici din România. În curând va fi început un nou sfânt locaş în Bucureşti. De data aceasta va fi ctitor un preot de mir. Cu siguranţă şi atunci vor găsi subiecte de discuţii şi să-mi fie atribuită construcţia, întrucât avem comuniune liturgică şi cu acest părinte. Este de-a dreptul nebunesc să atribuim păcatele preotului Teoctist Nichiţean tuturor celor care locuiesc în Patriarhia Română. Deci, dacă faptele preotului Teoctist Nichiţean nu sunt asociate preoţilor de la Patriarhie, deşi acest Teoctist a slujit şi a locuit împreună cu ei în incinta Patriarhiei, cum ar putea să-mi atribuie mie faptele unor clerici cu care am comuniunea liturgică, dar nimic mai mult? Este de-a dreptul o nebunie şi se vede destul de clar că cineva a conceput din spate aceste articole mincinoase şi total false.

Sunt publicate în ziar două fotografii în care eram civil şi în ipostaze destul de lumeşti. Am mai spus încă o dată că fotografiile sunt doar simple cadre care nu au nici un fel de legătură cu mine şi cu viaţa mea personală care este foarte rezervată şi în cel mai mult timp sunt retras total de ochii lumii. Îmi petrec, într-adevăr peste 10 ore pe internet, văd lumina zilei de două ori pe lună (la început şi la sfârşit) şi călătoresc în jur de 5 km pe lună, la pas… Mă trezesc în jurul orei 8:30 (dimineaţa) şi adorm în jurul orei 4:00 (dimineaţa)timp în care citesc foarte mulţi Sfinţi Părinţi şi studiez fiecare informaţie apărută nou în blogosfera ortodoxă internaţională. Sunt vizitat foarte rar de prieteni şi preoţi sau monahi, adică la o lună o dată, sau chiar mai rar. Acuzaţiile care mi se fac cu privire la construcţia Mănăstirii, nu sunt deloc fondate şi nici celelalte, întrucât nici nu am primit nici un teren de la nimeni pentru construcţia unei mănăstiri, nici nu am slujit în spaţii publice, nici nu voi sluji, ci îmi voi vedea în continuare de trăirea mea mult prea simplă decât cea pe care ar încerca instigatorii acestor ziarişti să spună.

Consider că toată această propagandă împotriva mea nu este decât o invidie pentru că eu am avut tot timpul posibilitatea să critic public şi adevărat Biserica de Stil Nou, pentru faptele clericilor şi ierarhilor, fie cazuri surprinse cu camere ascunde care arăta clar homosexualitatea în sânul Bisericii Ortodoxe Române (cazul preoţilor Teoctist şi Laurenţiu), sau alte cazuri de prin alte mănăstiri despre care nu aş prefera să mai discut, întrucât nu-mi este deloc folositor. Arhiereul cu care mă sfătuiesc eu în mai toate problemele, mi-a spus destul de convingător că nu reuşesc să îndrept nimic, arătându-le faptele pe care ei le comit cu atâta obrăznicie. De aceea, prefer să aduc în discuţii doar subiecte legate de religia mea, de concepţiile mele legate de Ortodoxia stilului vechi. Dacă ei vor încerca să facă în continuare propagandă împotriva mea, nici nu le voi da importanţă, pentru că cine îmi este aproape nici după ce s-au scris atâtea articole nu s-au smintit, pentru că mă cunosc, ştiu cine sunt şi ce fel de viaţă duc, cât de simplu sunt şi care este trăirea mea duhovniceasca. Prin urmare, nu mă va mai tulbura nimic, oricât s-ar minţi la adresa numelui meu. Însă, după cum în ziarul libertatea se face referire la numele „Veniamin” şi-mi publică poza mea (alături de fotografii care nu au nicio legătură cu mine, fie false fie alte persoane) şi nu fac referire la numele meu întreg, Veniamin Ilie, le voi considera ca pe nişte polemici care fac referire la cu totul alte persoane, dar publică poza mea ca fiind unul dintre acelea, fără să am vre-o legătură cu acestea. Mai multe cuvinte sunt de prisos, nu are rost să discutăm şi să le dăm apă la moară unor oameni care nu gândesc ei, ci alţi păgâni şi vameşi, eretici şi sodomişti le dictează. Ei vor da răspuns la judecata de apoi pentru toate! Şi aici nu fac referire la nimeni, ci la cei care încearcă să facă sminteală; dacă se simt discriminaţi de mine sau dacă văd că le-am încălcat vreun drept, să mă anunţe şi voi căuta să nu le încalc nici un drept, măcar să nu fac ceea ce ei încearcă să facă… Pentru că dincolo de orgoliile oamenilor există Un Dumnezeu, Un Judecător şi el va judeca păcatele oamenilor; însă, ereziile le va judeca omul.

