DESPRE SINODUL MATEIT AL LUI KIRIKOS DIN GRECIA

by

SINODUL MATEIT, O DILEMĂ A CANONICITĂȚII

Am cunoscut acest Sinod în anul în care am plecat de la mitropolia de Milano, când însumi mi-am pus semne de întrebare în privința provenienței hirotoniei lor din ROCOR, fapt confirmat mai apoi de Arhierei care au stat alături de Mitropolitul Vitalie şi care mi-au argumentat că Evloghios nu a fost hirotonit în ROCOR şi nu a fost vorba de o recunoaştere a tainelor lor. Eu şi cei din Milano am fost în divergenţe foarte mari şi asta se vede public! Acum am rămas la statutul de a ne respecta ca şi oameni, de a-şi vedea fiecare de mântuirea proprie. Cât despre Sinodul mateit, este o poveste lungă.

Am plecat de la Evloghios în anul 2009 şi am început să caut toate grupările din întreaga lume să văd ce concepţii au fiecare. Istoria mea a fost scrisă de mai multe persoane, dar datele nu coincid întru toate, nici măcar ca şi idee fundamentală… Ei bine, voi da curs „polemicii” mateiţilor legată de persoana mea.

Am fost ucenic al Părintelui Arhimandrit Teofilact Murgoci până la trecerea lui la Domnul. Acesta mi-a deschis ochii să văd ce se ascunde în spatele ereticului Sinod de la Slătioara şi adevărul că Mitropolia aceasta nu mai are nimic în comun cu Biserica pe care a întărit-o Sfântul Ierarh Glicherie, din ale cărui Sfinte Moaşte păstrez şi eu un fragment, cu mare evlavie şi dragoste. Dacă nu ar fi fost el, noi nu am fi ştiut ce înseamnă Ortodoxia!

După moartea părintelui Teofilact am început să caut Adevărata Biserică. Era evident ca pentru un tânăr de 17 ani să am şi căderi, să iau decizii pripite; dar, iată că am ajuns până unde am avut ascultarea de la Părintele Teofilact care mi-a zis că ROCOR-ul este singura Biserică Ortodoxă, adică partea Sinodului care nu s-a unit cu Patriarhia Moscovei şi a rămas în dreapta Credinţă.

Între anii 2007 şi 2008 am fost la  mai multe grupări, DAR NU CA MEMBRU, nu am intrat în câte „biserici” s-a vehiculat prin presă! Singura unde am intrat a fost Mitropolia din Milano, de unde am plecat în aproximativ un an! De menţionat este faptul că eu nu locuiam acolo, ci la 300 km de Milano, la Spezia, unde aveam loc de muncă. Mergeam la două săptămâni de slujeam. Indignarea mea a fost legată de un anume Partenie care avea anumite trăsături „feministe” în comportament, şi după conflictul cu acesta, cu care nu am fost de acord, am părăsit mitropolia Milaneză.

În acelaşi an 2009 am cercetat şi alte Biserici din Italia să văd ce eclesiologii şi istorii au, dar nu era nimic de găsit canonic în Italia. Am început să caut Episcopi greci, să văd care este CURATA ORTODOXIE GREACĂ de care se tot povestea. Aşa l-am cunoscut pe Episcopul Partenie din Cipru (şi păstrez toată corespondenţa cu dânsul). Acesta susţinea că mateiţii sunt cei mai buni. Din întâmplare am aflat că mateiţii nu sunt cei conduşi de Episcopul Kirikos, care fusese caterisit de Sinodul lui Nicolae din Grecia pentru că furase anumite documente din arhiva acestui Sinod mateit. În acelaşi an l-am cunoscut pe un Episcop din Sinodul Mitropolitului Hrisostom de Teba! AM AVUT O LUNGĂ PERIOADĂ DE DIALOG CU ACEŞTIA, chiar până am trecut cu ROCOR.

După ce am cunoscut cât de primejdios este Sinodul „mateit” şi faptul că nu are o justificare canonică, am continuat să caut Biserica Lui Hristos. Aceştia nu sunt Biserică Ortodoxă din mai multe puncte de vedere, pe care le voi expune pe parcursul acestor dezvăluiri.


