Despre denaturarea Postului Sfinţilor Apostoli şi erorile calendarului

Postul Sfinţilor Apostoli este perioada de legătură exactă dintre Pascalie şi Calendar. Pentru papistaşi şi pentru mentalităţile moderniste, Pascalia are mult mai mare importanţă decât calendarul. Ei bine, şi Pascalia este tot un calendar sau, mai bine zis, un tabel Pascal inclus în calendar. Nu este în afara timpului şi nici separată de calendar. Legătura aceasta a fost aşezată de către Sfinţii Părinţi la Sinodul Întâi Ecumenic de la Niceea. Aceştia, sub luminata veghere a Sfântului Duh, au pus rânduială bună în Biserica Lui Hristos. În istoricul Sinodului din Niceea se scrie că Sfântul Constantin cel Mare săruta mâinile arse de păgâni ale Sfinţilor Părinţi, care fiind în prigonire şi în strâmtorare, s-au străduit şi, pentru a păzi Biserica Lui Hristos, s-au adunat întru acest mare Sfânt Sinod. A acestora rânduială Papa Grigorie avea să o strice şi să numească stricăciunea „îndreptare”. Este de-a dreptul nebunesc să socotim că un prigonitor al ortodocşilor este demn să îndrepteze o rânduială aşezată de Sfinţii Părinţi! Aceştia apărau Biserica, Papa o prigonea. Sfinţii Părinţi au suferit pentru Biserica Lui Hristos, papa se desfăta în deşertăciuni şi-n păcate ruşinoase, dând mai multă atenţie astronomiei decât Predaniei Bisericii. Celor de stil nou acest adevăr li se pare a fi ofensator. Ei bine, nu avem de ce să aducem ofense sau critici lor, ci datoria noastră este de a apăra Învăţătura şi rânduiala Bisericii Lui Hristos.

Cum am mai spus, Pascalia este un interval de timp inclus în calendar, care nu este în afara timpului şi nici nu are altă măsură de timp decât calendarul iulian. În anul 1582, abrogându-se calendarul Iulian şi adoptându-se în uzul bisericii de apus calendarul papei Grigorie, rânduiala Bisericii avea să sufere o serie de modificări care aveau să nască şi erezii de netăgăduit. În 1582 calendarul fusese modificat doar cu un număr de 10 zile. Astfel, rânduiala Bisericii referitoare la Pascalie suferea o modificare care nu mai îndrăznise nici un Sinod Ecumenic sau Local să o săvârşească. Mutând calendarul cu 10 zile înainte, praznicul Pogorârii Sfântului Duh avea să se ţină la aceeaşi dată după Pascalia care s-a stabilit după calendarul iulian. Astfel, postul Sfinţilor Apostoli avea de suferit o scrutare de 10 zile. Mai târziu, descoperind papistaşii că nu cu 10 zile erau în urmă, ci cu 13 zile, postul Sfinţilor Apostoli avea să fie scurtat cu 13 zile. Ei bine, în anii în care data Paştilor cade la cea din urmă zi pascală, adică 25 Aprilie, postul Sfinţilor Apostoli, după rânduiala Bisericii Lui Hristos, ţine doar 8 zile. Deci, scurtându-se acest post cu 13 zile, vedem o eroare şi matematică şi canonică. Calculele matematice şi astronomice nu au cum să arate că din 8 se pot scade 13: 8-13= -5. Astfel, postul avea să fie scăzut cu 5 zile mai mult decât ziua 0, adică prima Luni de după Pogorârea Sfântului Duh. Deci, ziua 1 din Post avea să fie, după rezultatul -5, ziua de joi a săptămânii de harţi de după Duminica Pogorârii Sfântului Duh. Astfel, săptămâna de harţi avea să fie scrutată de la 7 zile, la 2 zile (-5 acele zile), iar postul Sfinţilor Apostoli era inexistent. Pentru a nu arăta poporului această eroare şi matematică şi canonică, ideologii modernişti şi falsificatori ai rânduielii bisericeşti aveau să adauge postului pe care-l şterseseră din anul cu cea mai târzie dată pascală 2 zile, pentru a nu crea tulburare poporului şi pentru a lăsa lucrurile în necunoştinţa întunericului. Totul avea să fie fără nici o problemă după gândirea lor. Însă, iată o altă greşeală foarte mare: 2 zile de harţi -2 = 0??? Iată că arătând puţină înşelăciune poporului lipsit de această cunoaştere, aveau să şteargă de tot săptămâna de harţi pe care au rânduit-o Sfinţii Părinţi spre cinstirea marelui Praznic al Pogorârii Sfântului Duh, praznic când Biserica Ortodoxă a fost întemeiată prin venirea Sfântului Duh peste Sfinţii Apostoli şi peste Arhiereii şi Preoţii creştini. Această bucurie pe care au aşezat-o Sfinţii Părinţi se transforma în 2 zile de post. Dacă înţelegem bine lucrurile, pentru Papa Grigorie, săptămâna bucuriei avea să fie transformată în post. Prin aceasta vedem că nu numai cu trupul lupta împotriva Bisericii, ci şi cu duhul său diavolesc. Era de aşteptat ca din inima unui prigonitor al Bisericii, să nu se nască ceva folositor Bisericii şi mai ales ceva ce ar putea ajuta cumva Biserica. Acum înţelegem că schimbarea calendarului avea să aducă grave abateri de la Predania Bisericii şi chiar erezii împotriva cinstirii Bisericii Lui Hristos şi a păzirii Predaniei Sfintelor Sinoade.

Din acest motiv, în anii în care data Paştilor este foarte târzie, postul Sfinţilor Apostoli durează doar 2 zile pentru cei ce ţin noul calendar, iar săptămâna de harţi a Sfintei Treimi este anulată. Aceasta datorită faptului că Postul Sfinţilor Apostoli face legătura între Pascalie şi Sinaxar. Canonic, postul Sfinţilor Apostoli începe în prima luni de după Duminica Pogorârii Sfântului Duh şi se sfârşeşte în ziua de 29 Iunie adică 11 Iulie pe stil nou. Dacă rânduiala nu ar fi fost schimbată după noul calendar al papei Grigorie, Biserica ar fi rămas fără de tulburare şi rânduiala nu ar fi fost transformată în atâtea greşeli dogmatice. Cu toate acestea, Biserica Lui Hristos a rămas netulburată, iar calendarul nu a fost primit în uzul bisericesc de către nici o Biserică până în secolul al XX lea, când cedează presiunilor catolicilor o mare parte din Biserica Răsăritului.

www.veniaminilie.wordpress.com

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: